طرح جدید قزاقستان برای ویزای گردشگری

قزاقستان از صدور نوع جدیدی از ویزای گردشگری با عنوان نئو نومد خبر می‌دهد که به موجب آن، گردشگران خارجی می‌توانند برای مدت طولانی‌تر در کشور قزاقستان اقامت کنند.

 ارمک مرژیکپایف وزیر گردشگری و ورزش قزاقستان گفت که شهروندان 82 کشوری که با آنها رژیم بدون روادید برقرار است، می‌توانند برای دریافت این ویزای یک ساله اقدام کنند. ویزای Neo Nomad الزاماتی را در بر دارد و معیار اصلی آن این است که دارنده ویزا نباید در کشور قزاقستان شاغل باشد. این اصل دارندگان مشاغل آنلاین و یا کسانی که می‌توانند حرفه‌ی خود را از راه دور دنبال ‌کنند شامل نمی‌شود. به گفته ارمک مرژیکپایف، اثر اقتصادی مورد انتظار از اجرای این اقدام سالانه بالغ بر 3 میلیارد تنگه خواهد بود. او همچنین گفت: ما قبلاً مکانیزمی را برای اجرای ویزای نئو نومد توسعه داده‌ایم و آن را به سازمان‌های دولتی علاقه‌مند ارسال کرده‌ایم.

ارمک مرژیکپایف، وزیر گردشگری و ورزش جمهوری قزاقستان افزود: امروزه شهروندان 82 کشور می‌توانند بدون ویزا از قزاقستان بازدید کنند و پروازهای بین‌المللی به 29 کشور در 108 مسیر انجام می‌شود.

به موجب آزادی پنجم هوایی، خطوط هوایی خارجی نظیر IndiGo، FlyNas  و AirAsia x مالزی حق پرواز به تعدادی از فرودگاه‌های قزاقستان را بدون محدودیت در فرکانس و نوع هواپیما دریافت کردند.

منبع:

https://24.kz/ru/news/social/item/652494-neo-nomad-visa-poyavitsya-v-kazakhstane

کد خبر 19575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =